τρόποι πειθούς


Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με εκείνα της στήλης Β.

Α.
Β.
1. Είμαι νέος, άνδρες δικαστές, δεν έχω εμπειρία από δίκες και αυτή η υπόθεση με φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση.

α) ανάπτυξη επιχειρήματος
2. Εκείνοι που όφειλαν να γίνουν εκδικητές του νεκρού και βοηθοί δικοί μου, αυτοί έχουν γίνει φονιάδες του νεκρού και αντίδικοι δικοί μου.


β) επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη
3. Και η φιλενάδα του Φιλόνεου, καθώς τους έριχνε το κρασί, τους ρίχνει, κύριοι δικαστές, το δηλητήριο. Εκείνοι πήραν στα χέρια τους τις δολοφονικές κούπες και ήπιαν για τελευταία φορά.


γ) επίκληση στο ήθος του πομπού
4. Απορώ με τον αδερφό μου που ορκίστηκε πως γνώριζε καλά πως η μητέρα του δεν έχει διαπράξει αυτό το έγκλημα. Πώς θα μπορούσε να γνωρίζει κάποιος καλά ένα γεγονός όταν δεν είναι παρών; Εκείνοι που επιβουλεύονται τους συνανθρώπους τους δεν το κάνουν μπροστά σε μάρτυρες.



δ) επίθεση στο ήθος του αντιπάλου
5. Πού αλλού να καταφύγει κανείς για βοήθεια, αν όχι προς εσάς και τη δικαιοσύνη;

ε) χρήση τεκμηρίων

Δεν υπάρχουν σχόλια: