Παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά στοιχεία


Ο ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΤΙΚΟΣ
-         Μαμά, θα ήθελα να σου γνωρίσω τον αρραβωνιαστικό μου. Αλλά πρέπει να σε προειδοποιήσω, είναι…
-         Μαύρος; Μη μου πεις ότι ο αρραβωνιαστικός σου είναι μαύρος!!…Ε;! Παιδί μου;!…
-         Όχι βέβαια, μα τι κάθεσαι και λες; Ήθελα να σου πω ότι…
-         Είναι άραβας τότε;! Ωχ δυστυχία μου!!…είναι άραβας!
-         Μα, τι είναι τούτη;!
-         Τι λοιπόν; Είναι ανάπηρος; Άνεργος; Αυτό είναι!! Είναι ανάπηρος, άνεργος και άραβας!!;
-         Ε, πάψε πια! Άσε με να μιλήσω!…Ήθελα απλώς να σου πω ότι είναι …χορτοφάγος!
-         Καλημέρα, κυρία μου.
-         Θεέ μου! Τι θρησκεία είναι πάλι αυτή!;

 ΑΣΚΗΣΗ
         Ο παραπάνω σατιρικός διάλογος δεν περιλαμβάνει καμιά ερμηνευτική πληροφορία για μια πιθανή αναπαράστασή του. Επειδή εσείς θέλετε να τον ανεβάσετε σε μια σχολική εκδήλωση ενάντια στο ρατσισμό, αναλαμβάνετε να τον ξαναγράψετε δίνοντας τις απαραίτητες σκηνοθετικές οδηγίες και διευκρινίζοντας όλα τα παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά στοιχεία που λείπουν, ώστε οι συμμαθητές σας που θα πρωταγωνιστήσουν να έχουν όλες τις λεπτομέρειες στη διάθεσή τους. Το κείμενο θα μπορούσε να ξεκινάει ως εξής:

 Ο ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΤΙΚΟΣ 
          Η μητέρα κάθεται στην πολυθρόνα του καθιστικού και πλέκει αμέριμνη. Σε λίγο μπαίνει μέσα η κόρη της και με ύφος χαρούμενο και χαμογελαστό την πλησιάζει και με κάποια συστολή στο βλέμμα τής λέει, δείχνοντας ταυτοχρόνως προς την εξώπορτα: ( Συνέχισε…Μην ξεχνάς ότι ο βασικός στόχος είναι να αποδώσεις τα παραγλωσσικά και εξωγλωσσικά γνωρίσματα της ομιλίας των πρωταγωνιστών.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: